Blog

18 pysznych sposobów na jesienną chandrę

Może nie zawsze są super zdrowe i niektóre nie pomagają długofalowo, ale mi zawsze przynoszą ulgę. Poznajcie moje sprawdzone sposoby na jesienną chandrę. Prawie każdego z nas dopada obniżenie nastroju, gdy w kalendarzu zbliża się październik. Można jednak kilkoma łatwymi sposobami pomóc swojemu Psyche i Soma

1. Zrób sobie kawę smakową. Przełam rutynę i zamiast standardowej małej czarnej zaszalej. Dodaj do niej syropu lub spienionego mleka, jeśli tego nie robisz na co dzień. Możesz pójść krok dalej i dodać bitej śmietany. W końcu raz to nie zawsze!

2. Przygotuj comfrot food. Pomyśl jakie danie sprawiłoby Ci najwięcej radości i które kojarzy Ci się z czymś przyjemnym. Może to pomidorówka taka jaką robiła Twoja babcia, a może racuchy pachnące wanilią. A może to domowa pizza lub gołąbki? Do dzieła!

3. Zamów coś pysznego i spałaszuj pod kocem. Przecież nie musisz codziennie stać przy garach! Nawet ja lubię czasem odpocząć od kuchni. Jeśli ma Ci to poprawić humor, to czemu nie?! Może to będzie Twoje ulubione sushi, a może pizza na cienkim chrupiącym cieście, aromatyczny chińczyk lub pyszne hinduskie smakołyki.

pizza-711662_640

4. Ugotuj makaron. Naukowcy udowodnili, że makaron poprawia nastrój! W swoim składzie ma aminokwas tzw. tryptofan, który w organizmie człowieka ulega kilku przemianom, m. in. bierze udział w wytwarzaniu serotoniny łagodzącej kiepskie samopoczucie. Znajdziemy w nim też  witaminy z grupy B, cynk i magnez. To wszystko do kupy sprawia, że porcja makaronu potrafi zdziałać cuda. Jak dla mnie to świetna wiadomość ponieważ jestem niepoprawnym pastożercom i mogłabym jeść makaron codziennie.

5. Zjedz żółty ser. On podobnie jak makarony posiada tryptofan, który pomaga w polepszeniu kiepskiego nastroju. Pamiętaj jednak żeby nie przesadzić. Ser jest kaloryczny!

6. Zaczynaj dzień od owsianki. Wiem, że nie wszyscy ją lubią, ale jej działanie to jakaś magia. Warto się przełamać i popróbować. Można ją przygotować na milion sposobów z ulubionymi dodatkami. Jeśli mimo to Was nie przekonałam, to zróbcie prosty koktajl: namoczone chwilę płatki owsiane zmiksuj z bananem, mlekiem roślinnym, tartymi migdałami i kakao. Ta cudowna mieszanka za sprawą swoich składników zdziała cuda i sprawi, że dzień będzie lepszy.

blueberries-531209_640

7. Umów się z przyjaciółką lub partnerem na wspólne gotowanie. Nie ma dla mnie nic przyjemniejszego niż wspólne pichcenie połączone z winem i plotkami. To czas odstresowania i dobrej zabawy zakończone wspólną ucztą.

8. Przygotuj wieczór filmowy z przekąskami. Chyba każdy to lubi. Niech jednak ręka boska Cię chroni przed kupieniem chipsów. Wybierz ze dwa filmy – oczywiście najlepiej komedie i przygotuj popcorn, koreczki, małe kanapki na pumperniklu, domowe nachosy, czy warzywne chipsy. Jeśli chcesz coś bardziej treściwego, to zrób domowe burgery.

9. Ruch to zdrowie, a na pewno poprawiacz nastroju. Jak połączyć to z jedzeniem? Jeśli pogoda pozwala, to zrób sobie spacer zwieńczony czymś pysznym. Zaplanuj spacer zakończony wizytą w ulubionym foodtrucku lub restauracji. Wróć też na piechotę!

10. Gorzka czekolada. Nie od dziś wiadomo, że niedobór magnezu to też jeden z powodów naszego obniżonego nastroju. Warto od czasu do czasu uzupełnić sobie jego braki np. gorącą czekoladą piernikową.

czekolada-piernikowa-gotowa

11. Pij ziołowe herbaty. Podczas gorszych dni świetnie sprawdzi się lawenda lub dziurawiec. Pamiętaj jednak, że wszelkie ziołowe preparaty należy używać bardzo rozważnie i najpierw należy skonsultować to ze specjalistą. Dla przykładu – dziurawiec wchodzi w reakcje z wieloma preparatami antykoncepcyjnymi obniżająć ich działanie. Zatem zioła tak, ale dopiero po konsultacji z lekarzem!

12. Zjedz pudło lodów. Tak jak na amerykańskich filmach. Zakop się pod kocem i łyżka w dłoń. Może nie jest to najzdrowszy pomysł. Powinno jednak pomóc choć na chwilę. Mi pomaga ;)

13. Jedz ryby. Kwasy Omega-3 wpływają na budowę i rozwój mózgu w tych obszarach, które odpowiadają m. in. za poprawę nastroju. To na pewno zdrowszy sposób niż zjadanie słodyczy i na pewno będzie działał dłużej. Ryby to naturalny lek antydepresyjny. Na samą myśl o pieczonym łososiu robi mi się lepiej!

14. Pij wodę. Niestety jedna szklanka Ci nie pomoże. Tu chodzi o długotrwały proces. Picie wody powinno być codziennym nawykiem, tak jak dbanie o higienę. Woda wypłukuje z naszego organizmu toksyny, pobudza go i oczywiście pomaga podczas dbania o piękną sylwetkę.

15. Chrup pestki. Słonecznik i dynia to źródła magnezu, który jak już ustaliliśmy wpływa zbawiennie na nasz obniżony nastrój. Zamiast chipsów do wieczornego serialu przygotuj miseczkę z pestkami.

16. Używaj papryczki chilli. Nadaj pikanterii np. spaghetti. Kapsaicyna odpowiedzialna za ostrość papryczki wpływa na produkcje endorfin, czyli hormonów szczęścia.

chili-650004_640

17.  Idź do nowej restauracji w mieście. Zamów tam coś, czego nigdy nie jadłaś. Niech to będzie przygoda kulinarna. Poznasz nowe smaki, które z pewnością wpłyną na polepszenie Twojego nastroju.

18. Przygotuj romantyczną kolację dla siebie i swojego partnera. Raz na jakiś czas warto zainwestować w nastrój. Przygotuj świece, zadbaj o muzykę i pyszne jedzenie, a wieczór może zakończyć się… śniadaniem do łóżka, które na bank poprawi Ci humor ;)

A jak jest z Waszymi sposobami na chandrę? Macie jakieś swoje sprawdzone? Podzielcie się nimi w komentarzach.

  • Share

komentarzy 8

  1. Dobra – wchodzę we wszystko poza… OWSIANKĄ :P
    Sama polecam dobrą jajecznicę – taką na maśle lub wersję bardziej hard-core: boczek – cebula – ser topiony. Oczywiście jajka plus ewentualne przyprawy: sól / pieprz / czy co kto lubi :)

    • Jeszcze 2 lata temu też bym owsianki nie tknęła. Jednak są na nie takie sposoby, że nie wyobrażam sobie bez niej życia :) A jajecznice uwielbiam!

Odpowiedz Sylwia Anuluj