Blog

Buddha Bowl – co to takiego i jak skomponować?

Ładna, pyszna i do tego bardzo, ale to bardzooo zdrowa. Taka jest właśnie modna ostatnimi czasy buddha bowl. Cóż to takiego?

W najprostszym tłumaczeniu to miseczka Buddy, która po brzegi jest wypełniona dobrociami. Może być słodka lub wytrawna, ale najważniejsze, aby była kolorowa i bogata w różne konsystencje, kolory i smaki. Wystarczy, że w wyszukiwarkę wpiszecie buddha bowl, a Waszym oczom ukażą się setki kolorowych i zdrowych kompozycji.

buddha-crop gotowe

Sprawdź mój przepis na buddha bowl!

Komponując ten posiłek, warto jednak trzymać się kilku prostych zasad. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia oraz ulubione smaki. Aby miały sens, miseczki muszą być różnorodne!

Co na początek?

Ustalmy podstawę miseczki. Powinny nią być węglowodany i białka.
Czyli mówiąc prościej – wybierzmy sobie do naszej kompozycji ryż, makaron lub jakąś ulubioną kaszę. Dodajmy do niej ulubioną porcję białka, czyli np. porcję soczewicy lub kawałek chudego upieczonego kurczaka. Może to być też np. jajko w koszulce lub na miękko.

Warzywa są najważniejsze!

W dalszej kolejności nie powinno zabraknąć zielonych warzyw liściastych – może to być ulubiona sałata, szpinak, albo np. zblanszowany jarmuż. Aby nasza miska była jeszcze bardziej fantastyczna dodajmy sezonowe świeże, jędrne i chrupiące warzywa. Niech to będzie rzodkiewka albo ogórek.

Kolejnym składnikiem niech będzie jakieś warzywo upieczone lub ugotowane i podane jeszcze na ciepło. Świetnie sprawdzi się fasolka szparagowa, brokuł lub upieczone ziemniaki. Nie bójcie się ich doprawiać. Niech Wasza potrawa ma charakter!

Dodatki i dobre tłuszcze

Aby nasza buddha bowl wyglądała efektownie, warto dodać na koniec kilka drobnych składników, które sprawią, że to będzie danie wyjątkowe. Awokado – oprócz tego, że będzie wyglądało pięknie – sprawi, że miska zyska porcję dobrych i zdrowych tłuszczów. Fantastycznym zwieńczeniem naszego dania będą prażone pestki lub prażona chrupiąca cieciorka. Wszystko obsypujemy zieleniną i polewamy sosem,  dodajemy hummus lub jakąś warzywną pastę. I tu również macie spore pole do popisu. Sos może być jogurtowy, tahini lub vinegrette.

JAK KOMPONOWAĆ BUDDHA BOWL?
BUDDHA BOWL ŚCIĄGA DO WYDRUKOWANIA

Lead SEO Manager, Avana Inc.Promoted within a year to oversee multiple SEO operations

Niżej znajdziecie kilka przykładowych kompozycji buddha bowl. To oczywiście tylko propozycja trzonu, bez przypraw, bez receptur na sosy. Dajcie się ponieść i zainspirujcie się.

Buddha Bowl w stylu taco

  • upieczone bataty
  • chuda mielona wołowina
  • czarna lub czerwona fasola
  • kukurydza
  • pomidorki koktajlowe
  • awokado
  • papryczka jalapeno
  • limonka
  • kwaśna śmietana
  • świeża kolendra

Buddha Bowl śniadaniowe z jajkiem w koszulce

  • brukselka
  • pieczony batat
  • rukola
  • jajko

 Buddha Bowl ze słodkim akcentem

  • dziki ryż
  • duszony jarmuż
  • granat
  • pomarańcza
  • awokado
  • prażone pestki dyni
  • jajka na twardo

 

Pochwalcie się swoimi kompozycjami w komentarzu. Zainspirujmy się wzajemnie!

  • Share

Komentarzy: 4

Odpowiedz Koza domowa Anuluj